maanantai 7. lokakuuta 2013

P E R K E L E on ruma sana.

Class of 1812:ssa on ramppien alussa musta, ohutta metallia oleva osa, jonka tarkoituksena on suojata poloista ramppia pallon aiheuttamilta impulsseilta rampin alkupäässä.

Jostain syystä vasemman rampin kiinnitystolppien reiät olivat kuluneet niin syväksi, ettei ohutta metallinpalaa saanut aseteltua mitenkään "kentän pinnan suuntaiseksi", vaan se jäi ärsyttävästi ja juustohöylämäisesti keskeltä koholle. Olin aivan varma siitä, että se haukkaa palan pallosta joka kerta, kun pallo ohittaa sen, joten sain viimein aikaan hommata sopivan kokoisia aluslevyjä, joilla saan täytettyä liian syväksi kuluneen kuopan.

Kaikki meni hyvin, ja ohut metallilevy antijuustohöyläytyi. Kiristin tyytyväisenä mutteria, ja muistan ajatelleeni: "vielä neljänneskierros".

Sitten se perkeleen tolppamutteri katkesi. Ilmaan jäi soimaan kaunis kling, ja pieni jakoavain lensi kädestäni ties minne. Murto-osasekunnin ehdin kuvitella, että ote vain jotenkin lipesi, mutta sitten tajusin, mitä tapahtui.

Ja huusin FFFFFFFUUUUUUUUUUUUU.

Eniten ärsyttää ihan puhtaasti se, etten uskonut sen olevan vielä lähelläkään katkeamista: vääntämiseen ei käytännössä tarvinnut juuri voimaa, mutta niin se vaan meni poikki.

En hyväksy.

PERKELE!!!111
Uuden osan laitoin tilaukseen saman tien Marco Specialtiesilta, koska Class of 1812:n pitäisi olla maksimipelikunnossaan muutamien seuraavien viikkojen aikana -- se on nimittäin lähdössä työpaikalleni opiskelijoiden pelattavaksi syysloman jälkeen. (Sattumalta se ehtii sinne opiskelijoiden käsiin Halloweeniksi, mikä sopii erityisen hyvin ottaen huomioon flipperin aiheen.)

Valitettavasti DHL-kuriiriyhtiö onnistui jälleen. (En laita kyseisen lafkan linkkiä tähän, koska minusta DHL:n palveluja kannattaa käyttää vasta, jos muita vaihtoehtoja ei ole.) Minulla oli ennestään jo kolme huonoa kokemusta kyseisen firman toiminnasta, ja nyt sain lisätä joukkoon neljännen. Aiemmat kolme ovat kyllä sinänsä kaikki päättyneet lopulta hyvin, mutta kyseisen yhtiön sisäisessä tiedonsiirrossa on jotain pahasti päin hevoa.

Tällä kertaa maksoin Marcon nettikaupassa tarkoituksella sikakalliin nopeimman postituksen, koska halusin ihan tosissani tuon tolpan takaisin pelikenttään niin äkkiä kuin mahdollista. Tilauksen tein sunnuntaina 15.9. "Tilaus lähetetty" -ilmoitus oli tullut sähköpostiin aamulla maanantaina 16.9., mikä oli selvästi nopeammin kuin uskalsin toivoa.

Vielä käsittämättömämpää oli, kun tiistaina puolipäivältä saapui DHL:ltä tekstiviesti, jossa pyydettiin tietoja tullausta varten. (Olin odottanut moista viestiä aikaisintaan keskiviikolle!) Vastasin tähän viestiin välittömästi aivan ohjeiden mukaan.

Sen jälkeen kaikki lakkasi tapahtumasta. DHL:stä ei kuulunut mitään, eikä paketinseurannan mukaankaan mikään enää edennyt. Parin seuraavan päivän aikana minulta kuoli toivo siitä, että saisin sen tolpan viikonlopulle käyttööni. Perjantaina soitin DHL:n asiakaspalveluun, jossa viehkeä-ääninen neitokainen kertoi minulle, että "aha, kukaan ei ole näköjään reagoinut tähän sinulta tulleeseen sähköpostiin, laitetaanpa se tohon To do -listalle". Alle puolen tunnin päästä tästä soitosta homma rullaa, ja minulle ilmoitetaan, että ensi keskiviikkona olisi sitten tulossa paketti kuriirilla.

Opetus:

Jos laitat DHL:lle sähköpostitse tullausjuttuja varten omat henkilötietosi ja muut vaadittavat asiat, soita välittömästi perään, ja kerro, että lähetit sähköpostia. Tämän jälkeen viehkeä-ääninen neitonen lisää sähköpostisi to do -listalle, ja pakettisi pääsee eteenpäin. Jos et tee näin, saat varautua viikkojen odotukseen.

Tällä kertaa ne sentään muistivat lähettää tekstiviestin, kun minun oli tarkoitus vastata tullausviestiin. Kahtena aikaisempana kertana ei ole tullut tekstaria eikä sähköpostia. Kummallakin kerralla asiakaspalvelu on ilmoittanut, että "tämä tilauksesi on jotenkin jäänyt noteeraamatta".

Kertaakaan kukaan ei ole pahoitellut -- ei siinä, että se mitään auttaisikaan, mutta moisen luulisi kuuluvan asiakaspalveluun.

Muilla kuriiripalveluilla ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmaa minkään tilauksen kanssa. 

Noin.

Nalkutus loppuu tähän.

Loppu hyvin -- kai

Osa saapui sitten seuraavaksi viikonlopuksi, ja sain sen kohdalleen ilman uusia selkkauksia tai muitakaan perkeleitä. Nollasin flipperin tilastointitoiminnot ja aloin viimein pelata Oikeasti.

On se vaan kivaa, kun lapsuuden haave ihan oikeasti toteutuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti